24 March 2011

seharian ITU!

SELEPAS;
~ Malam tadi, aku melepak lagi.
Bersama kawan-kawan dan adal.
Seperti biasa, aku dan mereka masih lagi mampu bergelak riang.

SEBELUM;
~ Balik kelas, di sebabkan aku terlalu boring aku hang out.
berjalan-jalan melihat pelbagai ragam dan jualan.
mata aku tertumpu pada sesuatu.
Oleh kerana aku terlalu menyayangi PRIA SAKTI,
aku membeli sesuatu buat DIA dan AKU.
~ Tapi,apa yg bermain di fikiran tidak menjadi.
PRIA SAKTI aku merajuk, marah2 sebab aku keluar. Aku bengang sangat sebab dia marah tanpa alasan dan sebab yang tidak munasabah sampai aku halau dia. (tanpa niat)
Eeeee! sakit hati giler tengok dia macam tu. DEGIL! DEGIL GILER BABI!
mengalahkan KEDEGILAN aku dengan adal.
~ Tempoh 1 JAM. akhirnya dia datang balik mencari aku.
Dengan menggunakan ayat pertama iaitu,' bolehkah kita berbaik semula'?
....uurrrmmmmmm aku pun apa lagi, terus berlembut hati. KAMI MEMEGANG TANGAN DAN KERETA YANG DIA PANDU TERUS MEMECUT LAJU, MERASA KEDAMAIAN MALAM YANG SEAKAN MEMAHAMI GURINDAM JIWA KAMI.

*****pengajaran;

AKU: harus selalu memberi peluang.

PRIA SAKTI: harus pandai mengawal emosi

TOIN..TOIN...

No comments: